Reqest: an answer to a poor European gringo

Antares antares@EURONET.NL
Sat, 13 Sep 97 23:01:16 -0000

>I have with me for a week, my father, who still speaks perfect Dutch. He is
>also a retired piano tuner. He understands your question, and will answer you
>in Dutch. For those of you who are not as fluent in Dutch as Andre, or don't
>know it at all, I have translated his story at the end of the post. Just for
>your information, not only is this the first time my dad has been on the
>internet, this is the first time he has ever typed on computer keyboard. Not
>bad for an 85 year old man.
>
>Here then is my father, also named Willem Blees
>
>gooede morgen!

> [...]

Geachte Heer Blees,

Het spijt mij dat ik u niet eerder heb kunnen beantwoorden!
Ik ben de laatste tijd veel weg, maar ik hoop dat u deze regels alsnog te lezen krijgt.
Zoals we kunnen zien, zijn er de laatse tijd veel brieven geschreven over hamerstelen en ik vind deze piano technician's list een geweldig medium voor dit soort kwesties.

Ik heb begrepen dat u ook een pianostemmer bent. Als ik het mag vragen, woont u nog steed in Nederland of bent u permanent in Amerika?
En waar komt u oorspronkelijk vandaan in Nederland?
Ik woon in Amsterdam, al m'n hele leven (ik ben 48 jaar oud) en ben voorlopig nog niet van plan om hier weg te gaan!

Ik ben oorspronkelijk opgeleid op de vakschool voor pianostemmers, en heb daarna verder kunnen leren bij twee firma's in Amsterdam, de Fa Goldschmeding in de Raadhuisstraat, en de Fa Haanraadts, ook in Amsterdam.

Daarnaast heb ik het geluk gehad enkele fabrieken te mogen bezoeken voor een training.

Ik ben dit jaar 25 jaar getrouwd maar ben zonder kinderen. Maar daar ben ik nu toch te oud voor!

Vriendelijke groet van een jongere collega uit Holland!

And greetings to you too Willem!

Friendly greetings from :

CONCERT PIANO SERVICE
André Oorebeek
Amsterdam, the Netherlands

‰  where MUSIC is no harm can be  ‰

This PTG archive page provided courtesy of Moy Piano Service, LLC